Valjakkoajon kansallinen ja aluekilpailu Wiurila 26-27.5.2012 Ajurikirje

Hyvä kilpailija!

Tervetuloa Wiurilan hevosurheilijoiden järjestämiin alue- ja kansallisiin valjakkoajokilpailuihin Halikkoon 26.-27.5.2012.

Aloitamme lauantaina kutsusta poiketen klo 10.00.
Luokille 4 ja 5 tiedoksi: kouluohjelma 9 ajetaan pitkällä radalla (40×100).

Kilpailupaikat

Koulu-ja tarkkuusosuudet sekä verryttely ajetaan lauantaina nurmikentällä Åminne-arenalla eli 110-tien varrella Kynttilätuotteen vieressä. Alueluokissa on ennen koulukoetta valjakkotarkastus verryttelyalueen vieressä lähtöjärjestyksen mukaisesti, valjakkotarkastus n. ½ h ennen omaa koulukoetta. Koulukoe alkaa klo 10.00 ja tarkkuus ajetaan koulukokeen jälkeen enintään ½h koulukokeen jälkeen. Arvostelu on kaksiosainen kilpailu (§960). Kilpailun ensimmäinen osa ajetaan virhepistekilpailuna ja sen virheittä selvittäneet jatkavat toiselle osalle (ilman äänimerkkiä). Toisen osan arvostelu on aikakilpailu. Kokonaiskilpailussa sijoittumiseen huomioidaan ainoastaan ensimmäisen osan virhepisteet.

Kestävyyskoe ajetaan Wiurilan kartanon läheisyydessä sorapohjaisilla teillä. Alueluokissa on neljä estettä, kansallisissa vaativissa luokissa 6 ja vaikeissa 7estettä, osa esteistä on nurmipohjaisia. Esteet sijaitsevat Wiurilan tallin läheisyydessä. D-osuuden jälkeinen tauko on kartanon pihassa, jossa puhdasta vettä, juomakelpoista. Kestävyyskokeen radannäyttö järjestetään lauantaina klo 17.00 omilla autoilla. Kestävyyskokeessa on käytössä EMIT-ajanottojärjestelmä. EMIT-kortit on noudettavissa kansliasta sunnuntaina ja ne tulee palauttaa tulospalveluun suorituksen jälkeen.

HUOM! Emitit pitää siis itse noutaa kansliasta ennen maratonin starttia!

Hevosten tarkastukset

Eläinlääkäri tarkastaa hevoset ennen kestävyyskoetta kartanon pihassa 27.5. klo 8.30-9.30 lähtöjärjestyksessä ja D-osuuden jälkeen tauolla sekä maalissa.

Kilpailukanslia

Kanslia on avoinna perjantaina 25.5. klo 18.00-20.00. Wiurilassa asuntoautossa. Lauantaina ja sunnuntaina kanslia on auki alkaen klo 8.30 kilpailupaikalla. Kanslian puhelinnumero on +358465303852 ja sähköposti wiuhu.valjakkoajo@gmail.com. Kanslia ja tulospalvelu toimii asuntovaunussa.

Tallit

Hevoset majoitetaan SRL:n siirtokarsinoihin Wiurilan tallin maneesin viereen. Siirtokarsinamaksu on 60€/pe-su/hevonen. Rajoitettu määrä karsinoita on myös varattavissa Wiurilan tallista, joita voi tiedustella Päivi Saariselta 040-8677 009 tai wiurilan.talli@gmail.com, tallin karsinoiden hinnat selviävät Päiviltä. Siirtokarsinoiden vierestä löytyy vesipiste ja lantala. Turvetta saa ottaa tallin turvevarastosta tallin päädystä.

Karsinat on tyhjennettävä ennen kilpailupaikalta lähtöä. Hevosten pesupaikka on tallin päädyssä.

Vaunut

Vaunut säilytetään alkaen pe 25.5. klo 20.00 maneesissa (kulku maneesin takaa, etuosassa ratsastetaan. Maneesissa saattaa pölytä, oma pressu suojaksi niin halutessasi. Ihmisten majoitukset

Yhteismajoitus: tuo oma patja+vuodevaatteet, tarjoamme lämpimän, suljetun sisätilan, jossa on wc ja suihku lähellä. Hinta 12€/yöpyjä /la-su tai 20€/yöpyjä /pe-su. Yhteismajoitukseen pääsee Wiurilan talousrakennuksen holvikaaren alla olevasta ovesta.

Sähköpaikat

Sähköpaikan varanneille paikoitus kunnan laiturin alussa. Edellisten vuosien ongelmien vuoksi testaamme sähköt perjantaina esimmäisten saapuessa paikalle ja jos ongelmia ilmenee siirretään autot toisaalle. Viime vuonna sähköt toimivat hyvin. Hevosautojen läheisyydestä löytyy myös WC!

Autojen paikoitus

Hevostrailereille ja muille autoille paikoitus juhlasalin parkkipaikan alaosassa. Hevostrailereiden purku juhlasalin parkkipaikan alaosassa, jossa arvostamme jälkien siivousta. Vältä tallin pihaan ajoa autolla, koska piha on hyvin ahdas.

Illanvietto

Illanviettomaksut ilmoittaumisen yhteydessä kipaan. Illalliskortteja voi ostaa myös kansliasta viimeistään 26.5. klo 12.00 mennessä. Illalliskortin hinta on 20.00 €. Illanvietto on Wiurilan kartanon ravintolassa juhlasalissa klo 20.00. Kulku vasemman puoleisten pylväiden välistä.

Käytännön asioita

Lantala löytyy tallin päädystä pesupaikan vierestä ja siirtokarsinoiden vierestä. Turpela on tallin päädyssä. Karsinat tyhjennettävä lähtiessä kisapaikalta. Maneesin edessä kilpailijoille puucee, peseytymistilojen yhteydessä vessa ja Åminne-arenalla vessa. Peseytymistilat löytyvät Keltaisten talousrakennusten sisäpihalta. Oikeanpuoleisen siiven viimeinen ovi ennen holvikaarta.

Muuta tärkeää

Pidä hevosen rokotukset kunnossa. Ilmoita koulu- ja tarkkuusosuuksilla käytettävien vaunujen leveys ilmoittautumisen yhteydessä. Muutokset viimeistään kilpailukansliaan ilmoittautuessa. Saapuminen Wiurilaan perjantaina viimeistään klo 22.00 hiljaisuus tallialueella viimeistään klo 23.00.

Buffetti

Buffetti on auki kilpailujen olessa käynnissä lauantaina ja sunnuntaina. Lauantaina Åminne-arenalla ja sunnuntaina ratsastuskentällä. Buffetissa tarjolla ruokaisa salaatti lauantaina ja lämmin lounas sunnuntaina.

Palkintojenjako

Koulu- ja tarkkuuskokeiden palkintojenjako lauantaina illanvieton yhteydessä ja sunnuntaina kartanon edessä n. 1h maratonin jälkeen. Sunnuntain palkintojenjakoon saavutaan jalan ilman hevosia.

Ajo-ohjeet

Liitteenä karttoja alueesta (Wiurila, Åminne-arena). Teille, jotka käytätte navigaattoria tai haluatte tutkia karttapalvelusta reittejä, osoitteet: Wiurilan talli
Viurilantie 126
24910 Halikko